PODIJELI

Nedavno je Apple predstavio svoj novi model u liniji iPhone telefona, a to je kao što znate – 4-inčni iPhone SE. Za razliku od prethodnih najava kada je Apple postepeno povećavao veličinu svojih telefona, u ovom slučaju je došlo do smanjenja veličine.

Nedjelju dana kasnije pristigli prvi prodajni rezultati iz Kine, a oni govore da je telefon u pretprodaji prodat u preko tri miliona primeraka. Kako je Kina veoma važno tržište za Apple-ovo poslovanje, ovo su za ovu kompaniju veoma značajni podaci. Međutim, čim su u Apple-u čestitali jedni drugima na uspjehu, počele su da stižu informacije po kojima će Samsung objaviti mini model Galaxy S7 telefona sa ekranom od 4,6 inča.

Postavlja se pitanje, otkud sada sve ovo, da “mali telefoni” ponovo postaju popularni? Kako je istakao Apple-ov šef marketinga prilikom predstavljanja iPhone SE telefona, Apple je prošle godine prodao 30 miliona 4-inčnih telefona. To je značajan doprinos prodaji telefona pa iz čisto poslovne perspektive sve ovo ima smisla. Međutim, postoji još jedna stvar. Apple je nakon rekordnog četvrtog tromesečja prošle godine, nagovijestio da sljedeće tromesečje neće biti sjajno po kompaniju.

Apple će po prvi put objaviti godišnji pad prodaje nakon 13 godina. Naravno, Apple će i dalje praviti profit, ali ovu situaciju ne treba zanemariti. Kompanija je bila kritikovana za preveliko oslanjanje na iPhone za generisanje profita. To je i razlog zašto je Apple u uvodu želio da istakne raznovrsnu ponudu. Mnogi takođe poručuju da je Apple-u bio potreban još jedan iPhone, ili će postati žrtva sopstvenog uspjeha. Pristupačniji telefon kao što je iPhone SE ima za zadatak da privuče kupce koji po prvi put kupuju na tržištima kao što su Indija i Kina.

iPhone SE takođe ima dejstvo zaštitnika od kineskog trijumvirata: Lenovo, Huawei i Xiaomi. Zašto ostale kompanije slijede ovaj primjer? Tehnički može da se kaže da su druge kompanije ponudile tržištu širok opseg različitih veličina kako bi bile konkurentne na većem dijelu tržišta, te da Apple prati ove kompanije u stopu, svojom ponudom.

IzvorBenchmark
PODIJELI